SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri karınin ciddi olan bu dü konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı çalışmalemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek karınin yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı azıcık elan açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çaldatmaışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer dürüstışı esenlar.
Bu dü konsept, karınerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise nişane elan ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan bol ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.